Insamling av nallar & varför finns Josef – Skiteam?!

Succén fortsätter redan innan vi ens har börjat vår resa mot Vasaloppet 2013, vi “växer” för varje dag som går och den 1e december hade vi 827 unika besökare här på www.josefskiteam.wordpress.com. Det är mäkta imponerande tycker vi och det ska bli otroligt kul att veta att ni alla följer dels vår resa mot Vasaloppet och Nallekampen 2012 som görs i samband med vårt träningsläger i Sundsvall i början av januari.

Folk frågar mig väldigt ofta varför jag har skapat Josef – Skiteam och varför jag samlar in nallar till Sundsvalls sjukhus, en gång för alla kommer jag reda ut alla potentiella frågetecken som finns i detta inlägget.
1. Varför startade du Josef – Skiteam?
Svar: Jag startade Josef – Skiteam för att jag tillsammans med några av mina närmsta vänner skall börja göra fler aktiviteter tillsammans. Sen är det alltid kul att göra saker med några av dem människor som man tycker om att spendera tid med. Nu kommer vi i Josef – Skiteam visserligen kämpa tillsammans på en nivå som vi inte trodde från början. Vasaloppet är långt men med blod, svett och tårar skall vi förhoppningsvis klara av det tillsammans!
2. Varför samlar du in nallar till Sundsvalls sjukhus (deras barnavdelning)?
Svar: Jag kom på idén med att samla in nallar genom en god vän till mig som är bosatt i Sundsvall som i sin tur bedriver en stiftelse som heter Göran Melins Insamlingstiftelse, stiftelsen går ut på att man hjälper barn som har det svårt på en del olika sätt. Jag själv har en super bra uppväxt med nästan inga sjukdomar i familjen eller några sjukdomar som jag drabbats av. Medans jag har haft allt bra så finns där barn i unga åldrar som lider av en sjukdom som är obotlig och tvingas ligga på sjukhus 3-4-5 dagar i veckan för medicinering eller liknande. Det är så jäääkla sorgligt att “framtiden” drabbas av något så hemskt som en obotlig sjukdom. Med hjälp av vår hjälp samlar vi in pengar och nallar för att sedan skänka till Sundsvalls Sjukhus barnavdelning när vi är där på träningsläger. Det känner jag är det är något som vi kan göra för dem som faktiskt har det jäkligt svårt, medans vi andra har det super bra i våra egna liv. Nallen kanske inte gör sjukdomen mindre “jobbig” men förhoppningsvis är det något som kan stödja barnet när det är jobbigt för dem, vi har alla varit små och alla vet hur mycket nallen betyde som vi alltid hade med oss. Vi hoppas att det ses som en fin gest från oss och att dem kommer till nytta för dem.
3. Hur känns det att göra något som man aldrig har gjort tidigare?
Svar: Jag är väldigt taggad på det som komma skall, jag är mest nervös inför träningslägret i Sundsvall där vi kommer drillas av en elittränare från svenska skidlandslaget, det kommer bli otroligt roligt, otroligt jobbigt och otroligt roligt!

Inom några dagar kommer vi släppa ÄNNU EN teamsponsor och ÄNNU EN sponsor till Nallekampen 2012, det vill ni inte missa!! Glöm inte att “gilla oss” på Facebook – www.facebook.com/josefskiteam.

Detta var första delen av “Oscar´s hörna”, om några dagar kommer del 2, håll utkik!

/ Oscar Åkerström – www.facebook.com/oakerstrom
Hej

Leave a Reply

